חצי מיליון קיצונים לא טועים / משה גלסנר

    משה גלסנר 3 Comment on חצי מיליון קיצונים לא טועים / משה גלסנר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תמונה גלסנר

    שאו סביב עיניכם וראו, כולם נקבצו ובאו לך, בנייך מרחוק יבואו. מאות אלפים מבניה של היהדות החרדית, עזבו אתמול את כל עיסוקיהם והתייצבו אל הדגל. שם, בשערי העיר ירושלים – הם אמרו בקול רם – דבר אחד פשוט: כולנו קיצוניים.

    כולנו קיצונים, כי כשנלחמים בתורה – בסיס אמונתנו, כשמכריזים כי לומד תורה הוא עבריין ונטל בלתי נסבל למדינת היהודים, אין הבדל בין אברך לעובד, בין קנאי לפשרן, בין לובש קפוטה ללובש חולצה צבעונית. ברגע הזה – כולנו באותו צד – הצד של התורה.

    מאות האלפים שהתכנסו מכל קצות הארץ, לא רק הכריזו כי התורה היא מרכז חיינו, בסיס קיומנו וסוד כוחנו. הם גם הכריזו בקול, כי הם אינם מאמינים לבנט ולפיד על כוונותיהם הטובות לדאוג לרווחתו הכלכלית של הציבור החרדי, לדאוג עבורו לפרנסה ולחיים טובים יותר.

    ההמון הגדול הזה, רובו לא היה אברכים ותלמידי ישיבות, שהרי במשרד החינוך רשומים בס"ה כ-100,000 תלמידי ישיבות ואברכים. רובו של הציבור היה אנשים עובדים. ראיתי שם חרדים משרתי קבע, שפשטו מדים ובאו להיות עם אחיהם, אנשי עסקים, עורכי דין, רואי חשבון, ובעלי עסקים מכל המינים והסוגים. אלו לא חשודים בבטלה בישיבה, אלו אינם חשודים ברצונם להגן על בטלנים.

    אי אפשר יותר להתייצב בטלוויזיה ולטעון לתום לב ולדאגה לציבור החרדי. מאות האלפים שהתייצבו, אמרו בקול גדול לבנט ולפיד: "איננו מאמינים ל"כוונותיכם הטובות". מבחינתנו – אתם שונאים שלנו, רודפים אותנו, רוצים להכחיד אותנו". הלקוח תמיד צודק, וחצי מיליון איש לא טועים.

    הציבור החרדי איננו מקשה אחת. רחוק מכך. יש בקרב הציבור החרדי ספקטרום רחב של דעות, הרואה באופן שונה את נושא השירות בצבא, אקדמיה, ועוד שלל נושאים בנושאי דת ומדינה. אבל השנאה האישית האיומה הניבטת לכל חרדי וחרדי – מעיניהם של בנט ולפיד, מאחדת אותנו למחנה אחד מוצק. במחנה הזה – כולנו קיצוניים.

    הציבור החילוני צריך להבין, שהדרך בה מובילה אותנו הממשלה הנוכחית, איננה מבשר על שינוי חיובי מבחינתו, נהפוך הוא. ברחובות הערים החרדיות לא יימצא בפורים הקרוב ילד שמחופש לחייל, דמות החייל נהפכה למגונה. אחוזי הגיוס החרדים צנחו צניחה חופשית, וגם אלו שהתגייסו, נחשבים לאיכותיים פחות מבחינת הצבא. ככה רבותי, לא מעודדים גיוס. בקצב הזה, הציבור החרדי מתרחק מההוויה הישראלית, ננעל ומתבצר בתוך מחנהו.

    מנופפים מול הציבור הישראלי בנתון ה"מאיים", כי 30% מכיתות א' הם מהמגזר החרדי, ולכן חייבים לשלבו בחברה ובמדינה. אלא שאם ממשלת ישראל תתמיד בקו הנוכחי, התוצאה תהיה ההפך בדיוק: הציבור החרדי יתנתק לאט אבל בטוח משילוב במדינה. החרדים ימשיכו לגדול, הם לא יעברו לשום מדינה אחרת, אבל השנאה והאיבה למדינה תגבר. חסידות סאטמר ונטורי קרתא, מעולם לא היו פופולאריים יותר ברחוב החרדי.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לייק ענק! אשריו לדור ולרדיו שזהו דובריו ופרשניו!!!

    2. 1

      משום מה קל יותר להתחבר לכתבתה של עורכת החדשות שלכם מאשר לכתבה הזו מלבת השנאה והקיטוב בעם.